De Ministerraad heeft definitief beslist om de registratie voor aannemers af te schaffen. Op 18 februari 2011 werden de teksten voorgelegd op de Ministerraad. Er komt geen vervangend systeem.
De datum van afschaffing is nog niet bekend. Tot zolang blijft de bestaande procedure bestaan. Er verandert dus voorlopig niets voor de provinciale registratiecommissies, die haar activiteiten blijft uitoefenen tot het voorvermelde wetsontwerp wordt gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad.
Dat betekent dat werken die recht geven op een belastingvoordeel nog steeds moeten uitgevoerd worden door een geregistreerd aannemer.
Vanaf 2025 is er een hervorming in de BTW-wetgeving Afschaffing van de rekening-courant Een belangrijk deel…
Bart De Wever’s nieuwe supernota ligt nu op tafel en bevat plannen voor hervormingen in de…
Een veelvoorkomende kwestie die we regelmatig horen bij onze klanten betreft bewijslast. Zowel opmerkingen zoals…
Vanaf 1 januari 2026 zullen bijna alle B2B-transacties in België verplicht digitaal gefactureerd moeten worden.…
De maatschappelijke zetel is het officiële juridische adres van je onderneming waar het dagelijkse beheer…
Er gelden vanaf 2023 nieuwe regels inzake de controletermijn van de BTW. Die is in…